Símptomes |
Possibles causes |
Resolució |
Quan intento descarregar o enviar correu electrònic em diu que no ha pogut contactar amb el servidor.
|
-
No hi ha connexió amb Internet.
-
La configuració del programa de correu és incorrecta.
|
-
Comproveu si està connectat a Internet. (Per exemple, intenti navegar per les pàgines web).
-
Assegureu que en la configuració del programa de correu, el servidor de correu entrant i correu sortint (SMTP i POP o IMAP) siguin correctes. Prémer aquí per veure la configuració.
|
M'han enviat un correu electrònic però no l'he rebut. |
-
Problema de comunicació (direcció errònia).
-
Problema de fals positiu del sistema anti-SPAM.
-
Retard en el lliurament del correu.
|
-
Assegurar-se que el remitent té l'adreça de correu correcta.
-
Comprovar que el correu no estigui a la carpeta "Correu brossa" o "SPAM" de l'aplicació de correu.
-
Si té el correu configurat amb IMAP, comprovar que no estigui a la carpeta IMAP "SPAM".
-
Connectar-se al webmail i comprovar que el correu no estigui a la carpeta "SPAM".
-
Pot passar que algun correu es retardi. El normal és que sigui instantani o tardi uns pocs minuts, però en alguns casos puntuals pot retardar 1 o 2 hores.
|
Em dóna "error desconegut" al rebre correu electrònic. |
-
Hi ha un problema en l'aplicació de correu.
|
-
Si utilitzeu Outlook Express, intenteu moure els missatges de la carpeta "Safata d'entrada" a una carpeta nova.
|
Em dóna un error en enviar un correu electrònic però el destinatari el rep diverses vegades. |
-
Hi ha un problema en l'aplicació de correu.
|
-
Si utilitzeu Outlook Express, intenteu fer moure els missatges de la carpeta "Elements enviats" a una carpeta nova.
|
Em dóna error en enviar un correu electrònic. |
-
Problema d'autenticació SMTP.
-
Problema provocat per l'antivirus.
-
Port 25 bloquejat.
-
Arxius adjunts massa grans.
-
Connexió a Internet més lenta del que és habitual.
|
-
Comprovar si hi ha activada l'autenticació SMTP.
-
Provar desactivant l'antivirus (solen tenir una opció per desactivar la comprovació de missatges sortints).
-
Proveu a canviar el port SMTP de 25 a 587. Si funciona, vol dir que té el port 25 bloquejat, i que hauria fer un anàlisi complet dels seus ordinadors amb l'antivirus.
-
No hauria d'enviar arxius grans a través de correu electrònic sinó mitjançant un altre sistema més adequat com un servidor FTP.
-
Fer un test de velocitat per determinar si hi ha un problema amb la velocitat de la connexió a Internet. Provar a apagar i tornar a encendre el router.
|
No puc eliminar un correu electrònic. |
-
Hi ha un problema en l'aplicació de correu.
|
-
Si utilitzeu Outlook Express, intenteu buidar la carpeta "Elements eliminats".
|