Resolució de problemes usuaris

Infotelecom Networks

Connexió a Internet mitjançant ADSL, Wifi, Wimax o Fibra òptica

Símptomes Possibles causes Resolució
Sembla haver connexió amb Internet però no es poden veure pàgines web i en alguns casos no funciona el correu electrònic.
  • El proxy no està configurat correctament
  • El servidor de noms (DNS) no és correcte
  • La direcció de la pàgina web (URL) és incorrecta o no està activa en aquell moment.
No puc veure pàgines web, accedir al correu ni utilitzar altres aplicacions que utilitzen Internet.
  • Problema de connectivitat wifi.
  • Problema de connectivitat mitjançant cable ethernet.
  • Pèrdua de configuració del router.
  • Problemes en la línia telefònica, l'antena, etc.
  • Si connecta al router mitjançant wifi, assegurar-se que teniu l'adaptador wifi habilitat. Assegurar-se que s'ha connectat a la xarxa wifi correcta.
  • Si connecta al router mitjançant cable ethernet, assegurar-se que el cable està correctament connectat a l'ordinador i al router/switch. Reiniciar l'ordinador si estava mal connectat.
  • Apagar el router i tornar a engegar-lo.
  • En connexions amb antena Wifi o Wimax a la teulada, desconnectar del PoE el cable ethernet que baixa de la teulada, esperar un moment, i tornar a connectar-lo al PoE (hauria d'estar al port LAN + DC del PoE). Assegurar-se que el PoE està connectat a la corrent correctament, i que l'altre cable ethernet va connectat del port LAN del PoE al port WAN del router.

Correu electrònic

Símptomes Possibles causes Resolució

Quan intento descarregar o enviar correu electrònic em diu que no ha pogut contactar amb el servidor.

  • No hi ha connexió amb Internet.
  • La configuració del programa de correu és incorrecta.
  • Comproveu si està connectat a Internet. (Per exemple, intenti navegar per les pàgines web).
  • Assegureu que en la configuració del programa de correu, el servidor de correu entrant i correu sortint (SMTP i POP o IMAP) siguin correctes. Prémer aquí per veure la configuració.
M'han enviat un correu electrònic però no l'he rebut.
  • Problema de comunicació (direcció errònia).
  • Problema de fals positiu del sistema anti-SPAM.
  • Retard en el lliurament del correu.
  • Assegurar-se que el remitent té l'adreça de correu correcta.
  • Comprovar que el correu no estigui a la carpeta "Correu brossa" o "SPAM" de l'aplicació de correu.
  • Si té el correu configurat amb IMAP, comprovar que no estigui a la carpeta IMAP "SPAM".
  • Connectar-se al webmail i comprovar que el correu no estigui a la carpeta "SPAM".
  • Pot passar que algun correu es retardi. El normal és que sigui instantani o tardi uns pocs minuts, però en alguns casos puntuals pot retardar 1 o 2 hores.
Em dóna "error desconegut" al rebre correu electrònic.
  • Hi ha un problema en l'aplicació de correu.
  • Si utilitzeu Outlook Express, intenteu moure els missatges de la carpeta "Safata d'entrada" a una carpeta nova.
Em dóna un error en enviar un correu electrònic però el destinatari el rep diverses vegades.
  • Hi ha un problema en l'aplicació de correu.
  • Si utilitzeu Outlook Express, intenteu fer moure els missatges de la carpeta "Elements enviats" a una carpeta nova.
Em dóna error en enviar un correu electrònic.
  • Problema d'autenticació SMTP.
  • Problema provocat per l'antivirus.
  • Port 25 bloquejat.
  • Arxius adjunts massa grans.
  • Connexió a Internet més lenta del que és habitual.
  • Comprovar si hi ha activada l'autenticació SMTP.
  • Provar desactivant l'antivirus (solen tenir una opció per desactivar la comprovació de missatges sortints).
  • Proveu a canviar el port SMTP de 25 a 587. Si funciona, vol dir que té el port 25 bloquejat, i que hauria fer un anàlisi complet dels seus ordinadors amb l'antivirus.
  • No hauria d'enviar arxius grans a través de correu electrònic sinó mitjançant un altre sistema més adequat com un servidor FTP.
  • Fer un test de velocitat per determinar si hi ha un problema amb la velocitat de la connexió a Internet. Provar a apagar i tornar a encendre el router.
No puc eliminar un correu electrònic.
  • Hi ha un problema en l'aplicació de correu.
  • Si utilitzeu Outlook Express, intenteu buidar la carpeta "Elements eliminats".